ساخت استخر کم هزینه

 ساخت استخر کم هزینه

تاريخ : ۱۳۹۷/۱۰/۸

موارد زیادی هستند که با کنترل آن ها می توانید پروژه ساخت استخر کم هزینه را عملی کنید. مراحل طراحی و اجرای یک استخر معمولا بسیار هزینه بر و گران از آب در می آید. اما با در نظر گرفتن مواردی می توانید این هزینه ها را تا حد ممکن کاهش داده و پول کمتری بپردازید. از جمله موارد قابل اشاره که مستقیما در هزینه ساخت و یا هزینه های نگهداری استخر شما تاثیر گذار است مکان مورد نظر برای ساخت استخر می باشد. کوچکی و بزرگی این مکان همراه با نحوه قرار گیری آن و شیب زمین همگی در کاهش یا افزایش این هزینه ها موثر می باشد. مثلا فرض کنید در قسمتی که قرار است استخر قرار بگیرد، شیب زمین چقدر است و آیا این قسمت در مجاورت با درختان تنومند و کهنسال می باشد یا خیر. کندن و گودبرداری زمین صاف بسیار کم هزینه تر و آسان تر از زمینی می باشد که دارای شیب است. قرار گرفتن احتمالی استخر در کنار درختانی با ریشه های قدرتمند نیز ریسک آسیب رسیدن به بدنه استخر و تاسیسات برقی و گرمایشی آن را افزایش می دهد. ساخت استخر کم هزینه به عوامل دیگری نیز مرتبط می شود که دانستن آن ها خالی از لطف نیست. سادگی در طراحی اولیه نیز از آن دسته مواردی است که به شدت بر منابع مورد نیاز مالی جهت اجرای پروژه موثر می باشد. هر چه طراحی اولیه شما پیچیده تر باشد مراحل ساخت آن وقت گیر تر بوده و گران تر از آب در می آید. به عنوان مثال ساخت یک استخر با طراحی مستطیلی ساده بسیار آسان تر و ارزان تر از همان مدل با همان متریال اما با شکل یک صدف از کار در می آید.
ساخت استخر کم هزینه 
مورد دیگری که در ساخت استخر کم هزینه باید به آن دقت کنیم عمق استخر می باشد. قاعدتا هرچه استخر عمیق تری مد نظر شما باشد هزینه های ساخت آن افزایش می یابد و به همان میزان به هزینه های جاری نگهداری و تعمیرات و نظافت آن نیز افزوده می شود. به این ترتیب پیشنهاد می شود تا به عمق استاندارد استخرها بسنده کرده و به این ترتیب کمی از هزینه های اضافی ساخت آن کم کنید. عایق بندی حرارتی نیز از جمله مواردی است که در پروسه ساخت انجام می شود و انجام اصولی آن نیز شاید هزینه اضافی خاصی را به شما تحمیل نکند، اما درست انجام ندادن آن قطعا می تواند در بلند مدت و به شکل قبض برق مقداری به جیب شما ضرر وارد کند.
ساخت استخر کم هزینه 
ساخت استخر کم هزینه کار مشکلی نیست فقط کافی است تا کمی با دقت به هر مرحله از کار فکر کرده و تمرکز خود را روی این بگذارید که چگونه می توان از هزینه های جاری ساخت و هزینه های احتمالی در آینده بدون اینکه به کیفیت کارتان لطمه ای وارد شود تا میزان قابل قبولی کم کنید. البته لازم به یاد آوری می باشد که همیشه کاستن از هزینه ها به معنی کمتر ضرر کردن شما نمی باشد. گاهی اوقات با کمتر کردن بخشی از بودجه ساخت در واقع در بلند مدت ضرر مالی را تجربه خواهید کرد. برای جلوگیری از چنین تجربه ای اطمینان حاصل کنید تا از مواد اولیه با کیفیت در تمامی مراحل ساخت استفاده می کنید تا در آینده مجبور به تعویض یا دوباره کاری نشوید. با توجه به تمامی موارد ذکر شده افراد بسیار زیادی هستند که ترجیح می دهند از یک استخر پیش ساخته در منزل خود استفاد کرده و سختی تمامی مراحل ساخت و هزینه های سنگین آن را به جان نخرند.

مطالب مکمل: